Innholdet i kurset er dels lærestoff og dels stoff som egner seg for refleksjon og diskusjoner mellom kolleger/medstudenter. Omvendt læring innebærer at vi snur om på rekkefølgen for å skape plass for refleksjon i samlinger
Forelesninger
01
Mange studenter og undervisere har erfaring for at tilhørere enten sovner eller kopler ut etter 20-30 minutters forelesning. Om lærestoff skal undervises- med mulighet for å stille spørsmål etterpå- vil det ofte være stor forskjell i hva studentene har tilegnet seg før og under undervisningen. Dermed blir det ofte lite aktivitet fra studentene- eller så er det de som kan mest som spør og er mest aktive
Digitale forelesninger
02
Ved omvendt læring tilegnes lærestoffet utenom samlinger. Kursdeltakerne bruker den tiden de trenger, og tar pauser når de vil. Kurset er bygget opp av mange korte forelesninger i digitalt format. Hver modul sammenfattes med en kort film OG en quiz. På denne måten vil kursdeltakerne har mer felles forståelse av lærestoffet før stedlige samlinger
Refleksjoner og diskusjoner
03
ETTER at de digitale forelesningene, filmene og Quizene er gjennomgått samles deltakerne og kursleder. Her er det rikelig rom for spørsmål og refleksjoner. Undervisningen tar i bruk studentaktive metoder med digitale verktøy.
Klar til å melde på dine medarbeidere eller studenter